Home > Θέατρο

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ
«Η λογική έρχεται πάντα δεύτερη. Πρώτα είναι η παρόρμηση του συναισθήματος και η λογική ακολουθεί… Σ αυτό τον τομέα παραμένω αθεράπευτα ντεμοντέ…»








Συναντήσαμε την αγαπημένη ηθοποιό Ελένη Ράντου στο Θέατρο Διάνα. H Ελένη Ράντου μας ταξίδεψε στα σοκάκια της Νάπολης για να μας αφηγηθεί την ιστορία μιας γυναίκας που από πόρνη μετατρέπεται σε σύμβολο μητρότητας. Οφείλω να ομολογήσω πως η παράσταση αξίζει καθότι τόσο η ερμηνεία της Ελένης Ράντου όσο και των υπολοίπων συντελεστών επί σκηνής (Ελένη Ράντου, Γιάννης Βούρος, Βίλμα Τσακίρη, Τάσος Γιαννόπουλος, Κατερίνα Γερονικολού, Ντίνα Αβαγιανού, Βαγγέλης Χατζηνικολάου, Νίκος Σταυρακούδης, Μαρσέλα Λένα, Αναστασία Σιωπίδου, Παναγιώτης Καρμάτης, Νεκτάριος Φαρμάκης, Γιώργος Αλεβυζάκης) συγκινεί στις σωστές αναλογίες δεδομένου πως εξισορροπείται από το γέλιο. Η ζωή άλλωστε δεν είναι μια χαρμολύπη;


Athens24.gr: Οι θεατές σ’ έχουν συνδέσει, λόγω της τηλεόρασης, με κωμικούς κατά κύριο λόγο ρόλους. Πόσο δύσκολο ήταν να απεγκλωβιστείς από την εικόνα αυτή ώστε να σε αποθεώσουν στη συνέχεια όταν υποδύεσαι τη Φιλουμένα;

Ελένη Ράντου:
Δεν ήταν τόσο δύσκολο όσο φαντάζεσαι. Στη πρώτη μου θεατρική δουλειά στη Βότκα μολότωφ, κάποια από τα διηγήματα του Τσέχωφ που είχα επιλέξει δεν είχαν καθόλου κωμική χροιά. Λοιπόν, ο κόσμος στεκόταν σ αυτά περισσότερο. Κι αργότερα σε όλες μου τις δουλειές από τον Έλβις μέχρι τον Κατάδικο, την Ανάσα και τώρα τη Φιλουμένα όλα τα έργα έχουν και δραματικές στιγμές. Δε νομίζω ότι το κοινό «ταξιδεύει» μαζί μου μόνο μέσω της κωμωδίας. «Ταξιδεύει» μέσω μιας δυνατής ιστορίας. Αν αυτή έχει και δραματικές στιγμές δεν τον ενδιαφέρει. Σημασία έχει να κάνεις το θεατή να Νοιώθει συναισθήματα. Όταν Νοιώθει , όταν ανατριχιάζει ελάχιστα τον νοιάζει αν θα γελάσει πολύ η λιγότερο.


Athens24.gr: Έχοντας στο νου μου την παράσταση, μίλησέ μας για τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν αυτοί που προσπαθούν να σπάσουν κοινωνικούς φραγμούς.

Ελένη Ράντου:
Πάντα ήταν δύσκολο να είσαι μπροστά από την εποχή σου. Να διεκδικείς κάτι που ακόμα κι αν είναι αυτονόητο, δεν έχει προηγούμενο. Οι κοινωνίες δεν αντέχουν τις μεγάλες αλλαγές. Η ελληνική δε, ακόμα περισσότερο.


Athens24.gr: Η διασκευή σου έχει πάρα πολύ συναίσθημα και πραγματικά συγκλονίζει. Κάνοντας μια σύγκριση της ηρωίδας και του εαυτού σου θα έλεγες πως λειτουργείς με το συναίσθημα ή τη λογική και ποιο από τα δύο αντιτίθεται με το άλλο;

Ελένη Ράντου:
Η λογική έρχεται πάντα δεύτερη. Πρώτα είναι η παρόρμηση του συναισθήματος και η λογική ακολουθεί. Το χω πληρώσει πολύ ακριβά, αλλά έτσι είμαι. Τί να κάνω; Δεν μπορώ ν αλλάξω και να εξορθολογιστώ, όσο κι αν είναι σημερινό ζητούμενο. Σ αυτό τον τομέα παραμένω αθεράπευτα ντεμοντέ.


Athens24.gr: Ο Ντομένικο βλέπει τη γυναικεία πονηριά να του την έχει φέρει. Πόσο δύσκολο είναι ένας άντρας όπως αυτή η προσωπικότητα να δεχτεί την ήττα του τόσο επί σκηνής όσο και στην καθημερινότητά του;

Ελένη Ράντου:
Είναι θέμα ενηλικίωσης. Είναι και θέμα ηλικίας. Θέλει μεγάλη ωριμότητα να αποδεχθείς ότι κάποιος είναι πιο δυνατός, πιο στέραιος από σένα. Όταν το αποδεχτείς έχεις ωριμάσει.


Athens24.gr: Η Φιλουμένα είναι προϊόν μιας κοινωνίας που έχει λεβεντιά και τσαγανό αλλά στον αντίποδα κάνει δολοπλοκίες. Ο Νίκος Δήμου λέει το εξής: «ο έλληνας, όταν βλέπει τον εαυτό του στον καθρέφτη, αντικρίζει είτε τον Μεγαλέξαντρο, είτε τον Κολοκοτρώνη, είτε (τουλάχιστον) τον Ωνάση. Αλλά ποτέ τον Καραγκιόζη…». Θα θέλαμε τις σκέψεις σου.

Ελένη Ράντου:
Ο Έλληνας είναι με κάποια έννοια διπολικός. Των άκρων. Πέφτει στα τάρταρα και μετά ανεβαίνει στα σύννεφα. Τα ενδιάμεσα υψόμετρα τα αποφεύγει. Σαν το μεσαίο η το μέτριο να μην μπορεί να τον κινητοποιήσει.


Athens24.gr: Η «αστική» οικογένεια τρέχει στο χρόνο, εκσυγχρονίζεται και βιάζεται να αποβάλει τα στοιχεία του παρελθόντος. Φιλελεύθερη και τολμηρή, εξοικειώνεται με τις απαιτήσεις της ηθικής των απρόσωπων σχέσεων, που υποσκάπτουν καταλυτικά τη συνοχή και την ενότητα, τη λειτουργική ιεράρχηση των κοινωνικών ρόλων. Με τα νέα δεδομένα της εποχής εκτιμάς πως ο θεσμός της οικογένειας όπως τον ξέραμε παραδοσιακά έχει μέλλον;

Ελένη Ράντου:
Τα Πάντα ρεί. Πώς μπορεί ο θεσμός της οικογένειας να μείνει στατικός; Θα αλλάζει μορφές, θα παίρνει άλλες όψεις , θα εξελίσσεται, θα προσαρμόζεται αλλά η ανάγκη για οικογένεια δεν πρόκειται να εξαλειφθεί. Είναι στη φύση μας. Και θα είναι όσο γεννιόμαστε από μια μάνα κι έναν πατέρα και ζούμε τα πρώτα χρόνια μας με τουλάχιστον έναν απ αυτούς. Αν θα γίνουμε κάποια στιγμή όλοι παιδιά του σωλήνα και χάσουμε τις μνήμες μας της έννοιας μάνα και πατέρα…. Τί να πω Τότε μπορεί η οικογένεια να είναι κάτι παλιό.


Athens24.gr: Προτιμάς την ηθοποιία ή την σκηνοθεσία; Βλέπω επίσης πως μεταπηδάς πολύ εύκολα από την κωμωδία στο δράμα, είσαι τόσο ανήσυχη προσωπικότητα;

Ελένη Ράντου:
H σκηνοθεσία είναι διαχείριση. Προτιμώ την ηθοποιία που είναι κάψιμο. Ο ηθοποιός καίγεται κάθε βράδυ υποστηρίζοντας μια παράσταση. Αυτό το βρίσκω πολύ ηρωικό. Ο σκηνοθέτης πάει σπίτι του. Δεν θα μπορούσα εύκολα να εγκαταλείψω το πλοίο.


Athens24.gr: Πώς νιώθεις με τις εικόνες και τις συνθήκες που βιώνει η χώρα μας;

Ελένη Ράντου:
Θυμωμένη. Απογοητευμένη. Τιμωρημένη.


Athens24.gr: Η ισορροπημένη σου οικογενειακή ζωή σού δίνει δύναμη και ώθηση επαγγελματικά ή απορρέει μέσα από τις δικές σου ανησυχίες;

Ελένη Ράντου:
Κάθε ισορροπία σε τόσο ανισόρροπους καιρούς είναι ζητούμενο. Στη δική μας τη δουλειά που είναι τόσο ανασφαλής και τώρα και πάντα η οικογενειακή ισορροπία σε βοηθάει να μη σαλτάρεις.





----------
Έπη Τρίμη
για Athens24.gr

 

Περισσότερα θέματα








Last News
Next News

Αρχείο Ειδήσεων


AGENDA I T?at??

Διαφήμιση στο ATHENS 24 I Πληροφορίες I Sitemap I Επικοινωνία
Copyright © 2007 | ATHENS 24 MEDIA Ε.Π.Ε. | All rights reserved