Friday, 10 May 2024
Αθήνα
08
05
2024
Στην αυλή της ιστορικής εκκλησίας San Giorgio dei Greci της ιταλικής πόλης μέχρι τις 24 Νοεμβρίου, τα γλυπτά ήταν εμπνευσμένα από τη μαρμάρινη κεφαλή της ρωμαϊκής εποχής της αρχαίας μούσας της κωμωδίας, Thalia, στο Μουσείο Pio Clementino του Βατικανού. Η σειρά αποτελείται από έξι κεφάλια που δημιουργήθηκαν από τον Έλληνα καλλιτέχνη με έδρα τις ΗΠΑ για να αναπαριστούν ιστορικά ορόσημα, από την Κλασική και Βυζαντινή περίοδο έως τον Ελληνικό Πόλεμο της Ανεξαρτησίας και από την καταστροφή της Σμύρνης και τη ναζιστική κατοχή μέχρι σήμερα. Το ίδιο το San Giorgio dei Greci στα μέσα του 16ου αιώνα είναι επίσης ένας θησαυρός, που φιλοξενεί πολλές υπέροχες εικόνες, συμπεριλαμβανομένων μερικών του Μιχαήλ Δαμασκηνού. O glýptis Giórgos Petrídis parousiázei to «Hellenic Heads», mia seirá apó proto
more
08
05
2024
Ήταν γνωστό πως τα τελευταία χρόνια η ηθοποιός έδινε μια μεγάλη μάχη για τη ζωή της, καθώς "πάλευε" με τη νόσο Αλτσχάιμερ. Μάλιστα, τα τελευταία τέσσερα χρόνια ζούσε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, λόγω της νόσου. Η Άννα Παναγιωτοπούλου γεννήθηκε στην Κυψέλη και μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το θέατρο, ενώ και οι γονείς της δεν ήθελαν να ασχοληθεί με κάτι τέτοιο. Όμως εκείνη γνώριζε από μικρή ότι θέλει να γίνει ηθοποιός. Όταν την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, εκείνη γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό. Εκεί πρωτοσυνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν στην ίδια τάξη. Οι δυο τους υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία Και συ χτενίζεσαι, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Το 1980, το Ελεύθερο Θέατρο σταμάτησε και ιδρύθηκε η Ελεύθερη Σκηνή, από την Άννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο. Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας θεωρείται η ενσάρκωση της "Μαντάμ Σουσού" στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87. Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές: "Οι τρεις Χάριτες" και "Ντόλτσε Βίτα" Την τηλεοπτική σεζόν 2003-2004, συμπαρουσίαζε μαζί με τον Φώτη Σεργουλόπουλο, τον Χρήστο Ευθυμίου, τον Μένιο Σακελλαρόπουλο, τον Κλέονα Γρηγοριάδη και την Ματθίλδη Μαγγίρα, το τηλεπαιχνίδι "Το show των εκατομμυρίων", το οποίο έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2003 από το MEGA. Η κηδεία Η κηδεία της αγαπημένης ηθοποιού θα γίνει την Πέμπτη 9 Μάϊου, ωστόσο από το περιβάλλον της ηθοποιού δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση για το τελευταίο "αντίο". Η απώλεια της Άννας Παναγιωτοπούλου αφήνει ένα μεγάλο κενό στα καλλιτεχνικά δρώμενα, όμως οι ερμηνείες της θα συνεχίσουν να ζουν μέσα από τις αναμνήσεις των θαυμαστών της και τις επαναλήψεις των αγαπημένων της σειρών.
more
Μalmö
08
05
2024
Οι δέκα χώρες που πήραν το εισιτήριο για τον τελικό της διοργάνωσης (με τυχαία σειρά) είναι η Κύπρος, η Ουκρανία, η Σερβία, η Λιθουανία, η Ιρλανδία, η Κροατία, η Σλοβενία, η Φινλανδία, η Πορτογαλία και το Λουξεμβούργο. Ο φετινός διαγωνισμός ξεκίνησε με την Ελένη Φουρέιρα ντυμένη με μία χρυσή δημιουργία της Σήλιας Κριθαριώτη να ερμηνεύει το «Fuego», υπενθυμίζοντας σε όλο τον κόσμο το υπέροχο τραγούδι που κατέκτησε την 2η θέση το 2018 και βρέθηκε για πρώτη φορά τόσο κοντά στην κορυφή η Κύπρος
more
Μάλμε
07
05
2024
Περίπου 100.000 επισκέπτες από 89 χώρες αναμένονται στη διοργανώτρια πόλη Μάλμε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας για την 68η διοργάνωση του διαγωνισμού. Το λήμμα της Ελλάδας, το «Zari», είναι μια αναζωογονητική συγχώνευση παραδοσιακών, μοντέρνων και εθνογραφικών στοιχείων που ερμηνεύει η Marina Satti, η οποία θα εμφανιστεί στο πρώτο μισό του δεύτερου ημιτελικού την Πέμπτη 9 Μαΐου. Πότε είναι ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision 2024; Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 7 Μαΐου στις 10 μ.μ. Ώρα Ελλάδας για τον πρώτο ημιτελικό και ακολούθησε δεύτερος ημιτελικός δύο μέρες αργότερα. Ο Μεγάλος Τελικός θα διεξαχθεί το Σάββατο 11 Μαΐου στις 10 μ.μ. ώρα Ελλάδας. Πού διεξάγεται η Eurovision; Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision 2024 θα πραγματοποιηθεί στο Μάλμε, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Σουηδίας με πληθυσμό 362.000 κατοίκων. Η πόλη φιλοξένησε επίσης τη Eurovision το 1992 και το 2013. Η Σουηδία έχει φιλοξενήσει τη Eurovision επτά συνολικά φορές, μετρώντας το 2024. Η Στοκχόλμη το 1975, το 2000 και το 2016 και το Γκέτεμποργκ το 1985. Ο χώρος της συναυλίας είναι το Malmö Arena με χωρητικότητα έως 5001 . Ποιος αγωνίζεται στον πρώτο ημιτελικό; Κύπρος, Σερβία, Λιθουανία, Ιρλανδία, Ουκρανία, Πολωνία, Κροατία, Ισλανδία, Σλοβενία, Φινλανδία, Μολδαβία, Αζερμπαϊτζάν, Αυστραλία, Πορτογαλία και Λουξεμβούργο. Ποιος αγωνίζεται στον δεύτερο ημιτελικό; Μάλτα, Αλβανία, Ελλάδα, Ελβετία, Τσεχία, Αυστρία, Δανία, Αρμενία, Λετονία, Άγιος Μαρίνος, Γεωργία, Βέλγιο, Εσθονία, Ισραήλ, Νορβηγία και Ολλανδία. Ποιος αγωνίζεται στον μεγάλο τελικό; Οι 10 πρώτοι από κάθε ημιτελικό θα συμμετέχουν στον τελικό. Η νικήτρια και διοργανώτρια χώρα του προηγούμενου έτους, Σουηδία, έχει αυτόματη είσοδο στον τελικό, καθώς και οι χώρες "Big Five": Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία. Θα υπάρχουν 26 πράξεις συνολικά στον τελικό. Γιατί το «Big Five»; Οι «Πέντε Μεγάλες» χώρες είναι η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες έχουν τη μεγαλύτερη οικονομική συνεισφορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοτηλεοπτικών Σταθμών (EBU). Από το 2000, αυτές οι χώρες έχουν εξασφαλίσει μια αυτόματη θέση στον Μεγάλο Τελικό. Πώς να το παρακολουθήσετε Ο διαγωνισμός τραγουδιού θα μεταδοθεί και από τις 37 συμμετέχουσες χώρες. Θα μεταδοθεί και στο YouTube. Ποιο είναι το φαβορί για να κερδίσει τη Eurovision; Οι στοιχηματικές εταιρίες έχουν την Ελβετία ως το φαβορί, δίνοντας στον Ελβετό ράπερ και τραγουδιστή Nemo Mettler 23% πιθανότητες να κερδίσει με το τραγούδι "The Code", σύμφωνα με την ιστοσελίδα θαυμαστών Eurovisionworld. Το τραγούδι αναφέρεται στο ταξίδι τους για την ανακάλυψη του εαυτού τους ως μη δυαδικό, είπε ο Nemo σε συνέντευξή του. Η Ελβετία θα παίξει στο πρώτο μισό του δεύτερου ημιτελικού στις 9 Μαΐου. Πώς λειτουργεί η ψηφοφορία; Οι θεατές στο σπίτι θα καθορίσουν την έκβαση των δύο ημιτελικών. Οι θεατές και οι επαγγελματικές κριτικές επιτροπές ψηφίζουν στον Μεγάλο Τελικό. Ποιοι είναι οι παρουσιαστές; Ο διαγωνισμός τραγουδιού θα παρουσιαστεί από τη Σουηδή κωμική και ηθοποιό Petra Mede και τη Σουηδοαμερικανίδα ηθοποιό Malin Akerman. Ιστορία της Eurovision Ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision είναι ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά γεγονότα στον κόσμο και διεξάγεται κάθε χρόνο από το 1956. Η Eurovision περιλαμβάνει ζωντανές μουσικές παραστάσεις από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και όχι μόνο, συμπεριλαμβανομένου του Ισραήλ και της Αυστραλίας. Αρχικά ξεκίνησε ως τεχνικό πείραμα για διεθνικές τηλεοπτικές εκπομπές με μόνο επτά χώρες να ανταγωνίζονται: την Ολλανδία, την Ελβετία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Λουξεμβούργο και την Ιταλία. Η εκπομπή έφτασε τα 162 εκατομμύρια άτομα το 2023 μέσω των αγορών δημόσιων υπηρεσιών. Ποιες χώρες έχουν κερδίσει τις περισσότερες Eurovision; Η Σουηδία και η Ιρλανδία προηγούνται με επτά νίκες η καθεμία. Η Γαλλία, το Λουξεμβούργο, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ολλανδία έχουν κερδίσει το καθένα πέντε φορές, με την Ολλανδία να είναι η πιο πρόσφατη από τις τέσσερις χώρες που κέρδισαν το 2019. Ποιος κέρδισε πέρυσι; Η Σουηδή τραγουδίστρια Loreen κέρδισε τον περσινό διαγωνισμό στο Λίβερπουλ για δεύτερη φορά με το τραγούδι της "Tattoo". Είναι το μόνο άτομο μετά τον Ιρλανδό Johnny Logan που κέρδισε τον διαγωνισμό δύο φορές.
more
06
05
2024
Μόλις έγινε γνωστή η είδηση του θανάτου του, φίλοι και συνεργάτες τον αποχαιρέτησαν με αναρτήσεις μέσα από τα social media. Μέσω ανάρτησης, ο άλλοτε συνεργάτης του, Κώστας Μπίγαλης, αποχαιρέτησε τον Αντώνη Τουρκογιώργη, όταν πληροφορήθηκε τον θάνατό του: «Σήμερα έφυγε ο μεγάλος μουσικός, κιθαρίστας, συνθέτης και τραγουδιστής, Αντώνης Τουρκογιώργης, να συναντήσει τον αδερφικό του φίλο, Γιάννη Σπάθα, το άλλο του μισό των θρυλικών Socrates Drank the Conium του κορυφαίου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών. Tony Power. Για πάντα». Ο Αντώνης Τουρκογιώργης γεννήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου του 1951 και έγινε αρχικά γνωστός ως μπασίστας και τραγουδιστής των Socrates Drank the Conium. Υπήρξε ένας δυναμικός περφόμερ, τραγουδιστής, συνθέτης, στιχουργός και ασυμβίβαστος στο σύνολό του, καλλιτέχνης. Αφοσιώθηκε στην ροκ μουσική και άφησε το προσωπικό του αποτύπωμα. Μετά την διάλυση των Socrates, ο Αντώνης Τουρκογιώργης ακολούθησε σόλο καριέρα κάνοντας πολλές επιτυχημένες συνεργασίες. Το 2007 κυκλοφόρησε το αυτοβιογραφικό βιβλίο του, με τίτλο «Το Συγκρότημα» στο οποίο με χιούμορ και ζωντάνια καταγράφει πώς δημιουργείται ένα συγκρότημα με βάση την προσωπική του εμπειρία, ενώ ταυτόχρονα ξετυλίγει τη μουσική του πορεία από τα πρώτα του βήματα στη μουσική. Κομβικό σημείο βεβαίως του βιβλίου αποτελεί η περιπετειώδης και ανατρεπτική μουσική διαδρομή των σπουδαίων Socrates. Τον Απρίλιο του 2010 μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο της Αθήνας κατόπιν αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου και έκτοτε δεν κατάφερε ποτέ να επανέλθει ουσιαστικά. Τον Οκτώβριο του 2018, οι φίλοι του έδειξαν πως δεν τον ξεχνούν και οργάνωσαν μια μεγάλη συναυλία με σκοπό να συγκεντρωθούν χρήματα για τη στήριξή του ώστε να ακολουθήσει αποκατάσταση σε ειδικό θεραπευτικό κέντρο. Μεταξύ άλλων, στην συναυλία τότε συμμετείχαν η Ελένη Βιτάλη, ο Βαγγέλης Γερμανός, η Γλυκερία, ο Χρήστος Δάντης, η Ελεονώρα και ο Γιάννης Ζουγανέλης, ο Χρήστος Θηβαίος, ο Κώστας Μπίγαλης, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και άλλα σημαντικά ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου. Προσωπικοί δίσκοι «Τα Μάτια 14» (1986) «Επεισόδιο» (1988) «Μόνον Όρθιοι» (1990) «Πυρ, Γυνή και Rock and Roll» (1991) (με τη Λίνα Μπαμπατσιά) «Βήματα» (1992) «Ουφ!» (1998) Με τους Socrates Drank the Conium «Socrates Drank the Conium» (1972) «Taste of Conium» (1972) «On the Wings» (1973) «Phos» (1976) «Waiting for Something» (1980) «Breaking Through» (1981) «Plaza» (1984)
more
Αθήνα
06
05
2024
Την Τρίτη 28 Μαΐου 2024 στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ο διεθνώς καταξιωμένος σολίστ, γνωστός για τις υποβλητικές ερμηνείες του σε κλασικές αλλά και σύγχρονες συνθέσεις, θα παρουσιάσει μαζί με τους μουσικούς της ΕΛΣΟΝ‒Ορχήστρας Νέων in Residence του Μεγάρου ένα ξεχωριστό πρόγραμμα με έργα για ορχήστρα εγχόρδων: τη Συμφωνία για έγχορδα αρ. 10 σε σι ελάσσονα του Felix Mendelssohn [Φέλιξ Μέντελσον], το Ροντό για βιολί και ορχήστρα εγχόρδων σε λα μείζονα του Franz Schubert [Φραντς Σούμπερτ], τη Σουίτα Trauermusik (Πένθιμη μουσική) για βιόλα και έγχορδα του Paul Hindemith [Πάουλ Χίντεμιτ] και τη Σερενάτα για έγχορδα σε μι μείζονα, έργο 22 του Antonín Dvořák [Αντονίν Ντβόρζακ]. Η συναυλία αποτελεί συμπαραγωγή της ΕΛΣΟΝ και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Λίγα λόγια για το πρόγραμμα Ο Φέλιξ Μέντελσον ολοκλήρωσε σε ηλικία μόλις δεκατεσσάρων ετών τη Συμφωνία για έγχορδα αρ. 10, στην οποία διακρίνονται τόσο και τα σημάδια της ιδιοφυΐας του συνθέτη, όσο και η επιρροή του Γιόζεφ Χάυντν. Το ανάλαφρο Ροντό για βιολί και έγχορδα του Φραντς Σούμπερτ, ένα κομψοτέχνημα που σπανίως παίζεται, απογειώνει τη βιεννέζικη εκδοχή του Κλασικισμού ως ένα τέλειο «μουσικό επιδόρπιο». Στις 20 Ιανουαρίου 1936, ο βασιλιάς Γεώργιος Ε΄ φεύγει από τη ζωή· την επομένη, μέσα σε λίγες μόνο ώρες, ο Πάουλ Χίντεμιτ γράφει στο Λονδίνο τη Σουίτα Trauermusik (Πένθιμη μουσική) για να τιμήσει τον θάνατο του εκλιπόντος μονάρχη. Το έργο μεταδίδεται ζωντανά από το BBC, με τον συνθέτη να ερμηνεύει το μέρος της βιόλας. Το πρόγραμμα της συναυλίας της ΕΛΣΟΝ στο Μέγαρο κλείνει με τη μελωδική Σερενάτα του Αντονίν Ντβόρζακ, έργο εκλεπτυσμένης λυρικής ομορφιάς, που συγκαταλέγεται στις δημοφιλέστερες ορχηστρικές σελίδες του συνθέτη. Ο Michael Barenboim… … είναι σολίστ και ερμηνευτής μουσικής δωματίου, με όργανα το βιολί και τη βιόλα, ιδρυτής μουσικού συνόλου, κοντσερτίνο της West-Eastern Divan Orchestra και καθηγητής  της Ακαδημίας Μπάρενμποϊμ-Σαΐντ. Επινοητικότητα και δημιουργικότητα αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της μουσικής του προσωπικότητας. Από το ντεμπούτο του ως σολίστ στο Κοντσέρτο για βιολί του Σαίνμπεργκ, υπό τη διεύθυνση του Πιερ Μπουλέζ το 2011, ο Mάικλ Μπάρενμποϊμ έχει εδραιωθεί στη διεθνή μουσική σκηνή και έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης υπό τον Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Σικάγου υπό τον Άσερ Φις, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ υπό τον Ζούμπιν Μέτα, τη Φιλαρμονική του Βερολίνου υπό τον Βασίλι Πετρένκο και τη Φιλαρμονική του Λος Άντζελες υπό τον Γκουστάβο Ντουνταμέλ. Ως σολίστ έχει πραγματοποιήσει ρεσιτάλ σε όλο τον κόσμο (Ουίγκμορ Χολ του Λονδίνου, Αίθουσα της Φιλαρμονικής του Έλβα στο Αμβούργο, Όπερα του Σίδνεϋ, Θέατρο Σαν Κάρλο στη Νάπολη, Φεστιβάλ της Λουκέρνης). Ο Μάικλ Μπάρενμποϊμ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη σύγχρονη μουσική, επιλέγοντας έργα του 20ού και του 21ου αιώνα στις εμφανίσεις του είτε ως σολίστ είτε σε συναυλίες μουσικής δωματίου. Μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση πολυάριθμες νέες συνθέσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται έργα των Γιαίργκ Βίντμαν, Kαρήμ Ράστομ, Mατίας Πίντσερ και άλλων. Ως καθηγητής βιολιού στην Ακαδημία Μπάρενμποϊμ-Σαΐντ, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα όχι μόνο στην εκμάθηση της τεχνικής του οργάνου, αλλά και στη γενικότερη και πολύπλευρη εκπαίδευση των μαθητών του. Από το 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2024, διετέλεσε επίσης Κοσμήτορας της Ακαδημίας. Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων (ΕΛΣΟΝ)… … ιδρύθηκε το 2017 από τον αρχιμουσικό Διονύση Γραμμένο και σήμερα αποτελεί Ορχήστρα Νέων in Residence του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Βασισμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα των Εθνικών Ορχηστρών Νέων, η ΕΛΣΟΝ έχει ως βασικό της σκοπό τον εντοπισμό, την εκπαίδευση και την ανάδειξη ταλαντούχων νέων ελλήνων μουσικών στο συμφωνικό και οπερατικό ρεπερτόριο, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα συμμετοχής τους σε συναυλίες και σύμπραξης με διεθνούς φήμης καλλιτέχνες, αρχιμουσικούς, σολίστ και καθηγητές. Το έργο της Ορχήστρας έχει αναγνωριστεί και διεθνώς, με την επιλογή της ως μέλους της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εθνικών Ορχηστρών Νέων (European Federation of National Youth Orchestras), αποτελώντας τη μοναδική εκπροσώπηση της χώρας μας. Τον Νοέμβριο του 2024, η ΕΛΣΟΝ πρόκειται να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης (Stern Auditorium / Perelman Stage), υπό τη μουσική διεύθυνση του Διονύση Γραμμένου. Τον Αύγουστο του 2023, η ΕΛΣΟΝ προσκλήθηκε για δεύτερη φορά στο ιστορικό Koντσέρτχαους του Βερολίνου, για την εναρκτήρια συναυλία του διεθνούς φεστιβάλ Young Euro Classic. Μεταξύ των πλέον σημαντικών εμφανίσεών της περιλαμβάνονται ακόμη η συναυλία στη Βουλή των Ελλήνων τον Οκτώβριο του 2021, η περιοδεία το καλοκαίρι του 2021 σε Δελφούς, Κέρκυρα και Βερολίνο καθώς και οι εμφανίσεις της στην Εθνική Λυρική Σκηνή (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος). Η ΕΛΣΟΝ αποτελεί την πρώτη ορχήστρα στην Ελλάδα που αξιοποίησε την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας, μέσω του καινοτόμου πρότζεκτ EλΣΟΝ VR, προσφέροντας στο κοινό μια πρωτόγνωρη εμπειρία θέασης συναυλιών κλασικής μουσικής. Το έργο της υποστηρίζεται, μεταξύ άλλων, από τους φορείς: Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση (το οποίο είναι και ο Ιδρυτικός Δωρητής της), Βουλή των Ελλήνων, Τράπεζα της Ελλάδος, The Hellenic Initiative, ΑΙΓΕΑΣ ΑΜΚΕ, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Aegean Airlines (Επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών) καθώς και από το Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία (Χορηγός Φιλοξενίας). Τιμές εισιτηρίων  8 € ● (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι) ● 12 € ●  18 €
more
05
05
2024
Οι τοιχογραφίες φτιάχτηκαν από το γνωστό Ελληνομεξικάνο δημιουργό Αlex Martinez, γνωστό με το «tag name» Shine και ήταν μια πρωτοβουλία ιδιωτών, οι οποίοι και χρηματοδότησαν τη δημιουργία τους. Τους Θεολόγο Αποστόλα και το γιό του Θεόφιλο, ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου «Theofilos Paradise» και τον Αντώνη Κάντζο ιδιοκτήτη café «Σπόντα summer». Των τοιχογραφιών με τα έργα του Θεόφιλου είχε προηγηθεί στην άλλη μεριά της εισόδου του πάρκου πέρυσι, πάντα από τον ίδιο δημιουργό αλλά και τους ίδιους χορηγούς, ένα άλλο όμορφο έργο. Μια τοιχογραφία με τον Οδυσσέα Ελύτη και στίχους του. «Κάναμε ό,τι μπορούμε, λέει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο κ. Θεόφιλος Αποστόλας προκειμένου να ομορφύνουμε λίγο το χώρο. Η οδός Κομνηνάκη όπου και η είσοδος του πάρκου και τα σοκάκια της είναι το παρελθόν αλλά μπορούν να γίνουν και το μέλλον της Μυτιλήνης. Πρέπει να προσεχθούν. Συμβάλουμε και εμείς όσο μπορούμε στο έργο της δημοτικής αρχής, το τελευταίο διάστημα, το πάρκο να γίνει λειτουργικό». Ο Alex Martinez, δημιουργός των τοιχογραφιών με τον Ελύτη και τα έργα του Θεόφιλου, μοιράζει τα τελευταία χρόνια την δουλειά του ανάμεσα σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Αθήνα και Λέσβο. Όπως υποστηρίζουν πολλοί, είναι ένας από τους καλύτερους «γκραφιτάδες» της νέας ελληνικής σκηνής. Από Μεξικανό πατέρα και Ελληνίδα μητέρα πέρασε τα πρώτα χρόνια στην Αμερική, κι αργότερα μετακόμισε στην Αμβέρσα, στη Λέσβο, ξανά στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίο και φυσικά πάντα κατά διαστήματα στη Λέσβο. Αναφερόμενος στο έργο του ο κ. Μαρτίνεζ μιλά στο ΑΠΕ ΜΠΕ για ένα αφιέρωμα «στον τρομερό Θεόφιλο». Θεωρεί ότι με αυτό που έκανε συνεχίζει μια παράδοση «γιατί και ο Θεόφιλος ήταν τοιχογράφος». Ο ίδιος θεωρεί τον εαυτό του Έλληνα και Μεξικάνο. Ένα κράμα «Ντιέγκο Ριβέρα και Θεόφιλου» λέει. Έργα του βρίσκονται σε πολλά σημεία της Λέσβου. Από τα πιο γνωστά, ο Αλκαίος στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου της Μυτιλήνης, στην αφετηρία των υπεραστικών ΚΤΕΛ. «Δεν θυμάμαι πόσα γκράφιτι έχω κάνει. Δεν κράτησα ποτέ αρχείο. Πολλές φορές μου στέλνουν μια φωτογραφία από ένα τοίχο στο Μπρόνξ και καταλαβαίνω ότι είναι δικό μου» είχε πει παλιότερα.
more
Αθήνα
05
05
2024
Ο συνθέτης το αφιερώνει στη μητέρα του και σε όλες τις μητέρες του κόσμου. Το μουσικό-ποιητικό έργο είναι βασισμένο σε ποίηση μεγάλων Ελλήνων και ξένων ποιητών όπως τους: Καβάφη, Παλαμά, Σικελιανού, Ρίτσου, Βρεττάκου, Βάρναλη, Βιζυηνού, Μαβίλη, Πολέμη, Μαρκορά, Άγρας, Πασκόλ, επίσης από Ησίοδος Θεογονία καθώς και βυζαντινή και δημοτική ποίηση. Συμμετέχουν, οι σοπράνο Ιωάννα Τσιλιμίγκα και Γιούλη Φιλιππίδου ενώ θα συνοδεύσει τετράφωνη νεανική χορωδία. Την οργάνωση ανέλαβε ο «Σοροπτιμιστικός Όμιλος Αθηνών». Η είσοδος είναι ελεύθερη.
more
Αθήνα
05
05
2024
Στο κλείσιμο μιας σεζόν με πολλές sold out παραγωγές, και λίγο πριν, υποδεχτούμε το καλοκαίρι, το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων επιλέγει είκοσι παραστάσεις, ανάμεσα τους μεγάλες διεθνείς παραγωγές αλλά και πρωτότυπα έργα νέων και καταξιωμένων δημιουργών, που ετοιμάζονται να σηκώσουν αυλαία αμέσως μετά το Πάσχα στις αθηναϊκές σκηνές, δίνοντας μίνι παράταση στη σεζόν 2023-2024. «Περιμένοντας τον Γκοντό» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (15-19/5) Η Κεντρική Σκηνή της Στέγης θα φιλοξενήσει το αριστούργημα του Σάμιουελ Μπέκετ, «Περιμένοντας τον Γκοντό» σε μια σπουδαία συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro με την υπογραφή του διεθνώς καταξιωμένου Έλληνα σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου. Πρόκειται για μια μνημειακή παράσταση, στα όρια της υψηλής ποίησης και της αυθάδικης κωμωδίας, που έχει ήδη λάβει διθυραμβικές κριτικές από τον ιταλικό Τύπο και μετά την Αθήνα θα συνεχίσει τη διεθνή περιοδεία της. Η παράσταση του Τερζόπουλου «φανερώνει μια σταυρωμένη ανθρωπότητα, της οποίας τα καρφιά είναι λέξεις» όπως σημειώνουν τα ξένα δημοσιεύματα, για να καταλήξουν στο αποφθεγματικό: «μια παράσταση που θα γραφτεί στα χρονικά του σύγχρονου θεάτρου». «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (16-19/5) Το Κρατικό Θέατρο της Τουρκίας σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και τον πολιτιστικό οργανισμό «Λυκόφως» ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν μια ξεχωριστή ανάγνωση της ερωτικής τραγωδίας «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, με Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά φιλόδοξο και υψηλών απαιτήσεων εγχείρημα, το οποίο αποσκοπεί να αποτελέσει και μια «γέφυρα» μεταξύ των δύο χωρών, καθώς δίνει μια μοναδική ευκαιρία σε Έλληνες και Τούρκους καλλιτέχνες να συνεργαστούν και να ενώσουν τις φωνές τους. Μετά την πρώτη της παρουσίαση στην Άγκυρα στις 19 Απριλίου και αμέσως μετά στην Κωνσταντινούπολη, η μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μόνο για τέσσερις παραστάσεις σε μια τρίγλωσση εκδοχή στα ελληνικά, τα αγγλικά και τα τουρκικά (με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους). «Odysseus» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (30 -31/5) Το Δραματικό Θέατρο της Φιλιππούπολης(Plovdiv Drama Theater), ο σημαντικότερος και ιστορικότερος θεατρικός θεσμός της Βουλγαρίας, παρουσιάζει την πολυβραβευμένη και πολυταξιδεμένη υπερπαραγωγή «Odysseus». Σαράντα ηθοποιοί επί σκηνής ενσαρκώνουν μέσα σε ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα το ομηρικό έπος, γραμμένο σε πρωτότυπη προσαρμογή για το θέατρο από τον κορυφαίο εν ζωή Βούλγαρο θεατρικό συγγραφέα Alexander Sekulov, σε σκηνοθεσία της βραβευμένης στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, Diana Dobreva. «Πόθεν Έσχες» στο Θέατρο Βεάκη (από 11/5) Με χιούμορ, ελαφράδα και σκωπτική διάθεση απέναντι σε μια συλλογική μνήμη που είναι γεμάτη αντιφάσεις, έρχεται στο Θέατρο Βεάκη η νέα παράσταση της ομάδας 4Frontal, σε σκηνοθεσία των Γιώτας Σερεμέτη - Κώστα Φιλίππογλου και πρωτότυπο κείμενο της Νεφέλης Μαϊστράλη. Αφηγείται την κωμικοτραγική ιστορία ενός απατεώνα, που εκμεταλλεύτηκε τις παθογένειες της μεταπολιτευτικής Ελλάδας και έγινε το σύμβολο μια ολόκληρης εποχής, η οποία συναντιέται με το σήμερα. «Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου» στο Θέατρο Πορεία (από 12/5) Ένα ακόμη δείγμα της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας θα παρουσιαστεί στο θέατρο Πορεία στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Νέο αίμα». Πρόκειται για το ολοκαίνουργιο έργο με τίτλο «Τι θα πει η μάνα σου όταν δει το πτώμα σου», που προέκυψε από τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής και που υπογράφει η Αργυρώ Βώβου. Την παράσταση σκηνοθετεί η νεαρή Δέσποινα-Ντορίνα Ρεμεδιάκη, υπότροφος και αριστούχος απόφοιτος της περίφημης σχολής GITIS της Μόσχας. «Και λέγε-λέγε» στο Θέατρο Τέχνης (Σκηνή Φρυνίχου, από 15/5) Ένα συνολικό έργο τέχνης που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών: κείμενα της Λένας Κιτσοπούλου, φωτογραφίες του Γιώργου Καπλανίδη και του Τάκη Διαμαντόπουλου, ένα video clip σε τραγούδι του Νίκου Κυπουργού, μια ταινία μικρού μήκους της Λένας Κιτσοπούλου σε κινηματογράφηση της Εύης Καλογηροπούλου. Η σύνθεση όλων αυτών οδηγεί στο έργο που θα παρουσιαστεί στη Φρυνίχου προτείνοντας μια νέα θεώρηση της θεατρικής πράξης πέρα από τα όρια του ίδιου του θεάτρου. Η «Γραμμή του ορίζοντος» στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού Θεάτρου (από 16/5) Ως «μια ιστορία φυγής» χαρακτήριζε ο πρόωρα χαμένος συγγραφέας, κριτικός, δοκιμιογράφος, σκηνοθέτης και ραδιοφωνικός παραγωγός Χρήστος Βακαλόπουλος, το βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του, τη «Γραμμή του ορίζοντος», που σκηνοθετεί ο Γιώργος Παύλου. Ο αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου φέρνει στη σκηνή τον επώδυνο απολογισμό μιας γυναίκας. Η αναδρομή της δεν είναι μόνο μια καταμέτρηση προσωπικών απωλειών, αλλά και ένας αποχαιρετισμός σε μια γενιά που συνθηκολόγησε, μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς, μια Ελλάδα που απορροφήθηκε από τον υλισμό, μια κοινωνία που παρέδωσε την ταυτότητά της στην επίφαση. «Κήτος» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης (από 17/5) Ένας άνδρας και απέναντι του, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, χάπια, μηχανήματα, ινστιτούτα, προσφορές αδυνατίσματος, υποσχέσεις, διαφημίσεις και μοντέλα του instagram. Κι όταν όλα αυτά μαζί καταφέρουν να μετακινήσουν τον δείκτη της ζυγαριάς του, η βελόνα κολλάει σε ένα συνονθύλευμα αναμνήσεων. Ο Ευάγγελος Βογιατζής παρουσιάζει στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν τον ανέκδοτο θεατρικό μονόλογο του Βαγγέλη Ρωμνιού, ένα έργο που με αφορμή την παχυσαρκία μάς καλεί να κοιτάξουμε βαθύτερα στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων και να αναζητήσουμε τι είναι αυτό που προκαλεί και διαιωνίζει το κοινωνικό στίγμα. «Βάτραχοι» στο Θέατρο Ροές (από 17/5) Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις των «Βακχών», συνεχίζει την ερευνητική της πορεία πάνω στο αρχαίο δράμα και στους τρόπους κατανόησης, προσέγγισης και παρουσίασής του. Στην πρώτη της συνεργασία με τον ηθοποιό Γιάννο Περλέγκα, παρουσιάζει στο Θέατρο Ροές τους «Βατράχους» του Αριστοφάνη, ως ένα σύγχρονο αφηγηματικό οπτικοακουστικό ντελίριο, μέσα από τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού escape room. «Ριχάρδος ΙΙΙ*» στο Σύγχρονο Θέατρο (από 09/5) Η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη ανεβάζουν με έναν νέο, ανατρεπτικό τρόπο τον «Ριχάρδο III» του Σαίξπηρ, σε διασκευή του Ανδρέα Φλουράκη. Η παράσταση, χρησιμοποιώντας τη συνθήκη του θεάτρου μέσα στο θέατρο, συμπεριλαμβάνει τρεις παράλληλες ιστορίες: το πρωτότυπο σαιξπηρικό έργο, τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των προβών και την αγωνιώδη προσπάθεια ενός ηθοποιού να καταφέρει να προβάλει την εμπειρία του. Η συνύπαρξη αυτών των αλληλένδετων ιστοριών στοχεύει να αναδείξει τα πάντα κρίσιμα θέματα της ανεξέλεγκτης χρήσης της εξουσίας, της άσκησης βίας του ισχυρού απέναντι στον αδύναμο, καθώς και του ρόλου των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. «Μάθε με να φεύγω» στο bijoux de kant HOOD art space (από 10/5) Η ομάδα bijoux de kant μεταφέρει στη σκηνή το πρωτότυπο και ανέκδοτο έργο του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Ένα ακατάτακτο έργο που άλλοτε φλερτάρει με το -ξεχασμένο σήμερα- είδος του μπουλβάρ, άλλοτε με το ψυχολογικό θέατρο δωματίου, άλλοτε με τις ιστορίες μυστηρίου κι άλλοτε με τα παλιά, αισθηματικά ρομάντσα των περιπτέρων. Και που ενώ ονειρεύεται πως είναι δράμα, κρατάει σφιχτά το χέρι της κωμωδίας. «Άλλες Εποχές» στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» (από 10/5) Ο Άρης Τρουπάκης ανεβάζει το δημοφιλές στη χώρα μας έργο του Χάρολντ Πίντερ, «Άλλες Εποχές» («Old times», ευρύτερα γνωστό ως «Παλιοί καιροί»), σε μετάφραση Έλσας Ανδριανού, που μιλάει για τη διαχείριση της μνήμης, τους άλυτους λογαριασμούς μεταξύ των ζευγαριών και για το παρελθόν που μοιάζει όλο και πιο μακρινό, όσο ο άνθρωπος μεγαλώνει. Η ιστορία του εντοπίζεται σε ένα απομονωμένο σπίτι δίπλα στη θάλασσα, όπου η Κέιτ και ο Ντίλι έχουν επιλέξει να μένουν μακριά από την πραγματικότητα. Η εμφάνιση της Άννας, παλιάς φίλης της Κέιτ, μοιάζει εκ πρώτοις σαν μια τυπική επίσκεψη. Όμως, σταδιακά η Άννα λειτουργεί ως καταλύτης στη σχέση του ζευγαριού, αποκαλύπτοντας πως και οι δύο αποκρύπτουν πράγματα για το παρελθόν τους, και κυρίως το ότι θυμούνται και αντιλαμβάνονται τις κοινές τους εμπειρίες εντελώς διαφορετικά. «Οι Κάλπηδες» στο Θέατρο Μπέλλος (από 10/5) Η θεατρική ομάδα Πτωχαλαζόνες μεταφέρει στη σκηνή του Θεάτρου Μπέλλος το διήγημα του Στρατή Μυριβήλη σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου. Το κωμικό διήγημα του νεοέλληνα πεζογράφου έχει ως ήρωες δύο ξακουστούς κατεργάρηδες που, τα παλιά τα χρόνια, ζούσαν στη Λέσβο. Ο Ψευτοθόδωρος στη Χώρα και ο Καλπομανώλης στη Συκαμιά (το χωριό του Μυριβήλη). Κόμπαζαν και οι δύο πως κανείς δεν τους παραβγαίνει στην πονηριά και την μπαμπεσιά. Δεν άντεχαν όμως να ακούνε ο ένας για τα κατορθώματα του άλλου κι έτσι ξεκίνησαν να βρουν τον ανταγωνιστή τους, να τον ξεγελάσουν και να αποδείξουν μια και καλή ποιος είναι ο πρωταθλητής στην κατεργαριά. «Farewell/Εν τόπω χλοερώ» στο Θέατρο 104 (από 10/5) Η νέα παράσταση/περφόρμανς/DIY συναυλία της ομάδας Ντουθ, μάς καλεί σε έναν γάμο ή μια κηδεία. Όπως το πάρει κανείς. Τα σατέν σιδερώθηκαν, ο μπουφές στολίστηκε, τα κρύσταλλα πήραν τη θέση τους και οι χοροί ξεκινούν στην πιο εξπρεσιονιστική κρίση μέσης ηλικίας. Σε συνέχεια της περσινής παράστασης «Nostalgia Generation», το «Farewell/Εν τόπω χλοερώ» σε σκηνοθεσία Βάσιας Ατταριάν αποτελεί το δεύτερο μέρος ενός ζωντανού sitcom, ένα αυτοτελές επεισόδιο μιας αυτοσαρκαστικής σειράς που γιορτάζει ένα πρόωρο και ανεξήγητο πένθος, το οποίο κυκλοφορεί ανάμεσά σε τούλια, hairspray, παραδοσιακούς χορούς και φθηνή σαμπάνια. Πέρσι, οι ήρωες τα έβαλαν με το παρελθόν τους, φέτος πενθούν ένα θλιβερό παρόν. «Κάτι διαφορετικό 2» στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη» (από 10/5) Οι C for Circus γιορτάζουν τα δέκα χρόνια από την πρώτη τους εμφάνιση στην Αθήνα με την παράσταση «Κάτι διαφορετικό 2», μια ξέφρενη γιορτή ζωής και διαφορετικότητας, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Γαβρέλα. Με ένα αυτοσχέδιο σατιρικό βαριετέ, σε πρωτότυπο κείμενο και μουσική, οι C for Circus χτίζουν έναν κόσμο μέσα στον οποίο χωράνε τα πάντα. Ένα πάρτι ενηλικίωσης που γιορτάζει την ζωή, την αντίσταση στην ρουτίνα και την σοβαροφάνεια, που τολμάει να ρισκάρει και να πλάθει κόσμους παράδοξους αλλά πέρα για πέρα αληθινούς. «Άτλας της δεκαετίας του 2000» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (από 10/5) Έναν «Άτλα της δεκαετίας του 2000» ετοιμάζει ο Παντελής Φλατσούσης στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (σε κείμενο δικό του και των Παναγιώτας Κωνσταντινάκου και Ιωάννας Λιούτσια). Ένα μεγάλο σόου με live video, ζωντανή μουσική, μια δυνατή υποκριτική ομάδα -Λένα Δροσάκη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιώργος Γλάστρας, Γιώργος Κριθάρας, Στεφανία Ζώρα, Αναστάσης Γεωργούλας- και μουσικούς της εναλλακτικής σκηνής (Παιδί Τραύμα, Emi Path, Sci Fi River) για μια εποχή αφθονίας αλλά και ματαίωσης που φυλλομετρά γεγονότα από το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2001, την Αθήνα 2004, το Euro, την κατάρρευση των Lehman Brothers, την Eurovision 2005 κ.ά., αναζητώντας απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβη τότε και για το πού βρισκόμαστε τώρα. «Γράμμα στον πατέρα» στο H.ug (Human underground) art space (από 11/5) Η ομάδα Abnormal φέρνει επί σκηνής το εμβληματικό έργο του Φραντς Κάφκα «Γράμμα στον Πατέρα», σε σκηνοθεσία της Πηνελόπης Φλουρή, τιμώντας με αυτό τον τρόπο την επέτειο 100 χρόνων από τον θάνατο του μεγάλου συγγραφέα. Ο Φοίβος Παπακώστας μέσα σε ένα οπτικοακουστικό σύμπαν το οποίο συντίθεται από ημερολογιακές καταγραφές και όνειρα του ίδιου του συγγραφέα -που αποτελεί και τον κεντρικό ήρωα- εξομολογείται στον πατέρα του, που ερμηνεύει μέσα από βίντεο ο Δημήτρης Καταλειφός, υπό τις μουσικές του The boy. «Μήδειας μπούρκα» στο θέατρο «Εν Αθήναις» (από 11/5) Το «Μήδειας Mπούρκα» του Ανδρέα Φλουράκη χτίζεται γύρω από την ιδέα των συνεχόμενων μεταμορφώσεων που μετέρχεται το γυναικείο πρόσωπο για να επιβιώσει σε ένα πατριαρχικό και ξένο κόσμο. Η παραγωγή του Θεσσαλικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Κυριακής Σπανού που ανέβηκε πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2023 στο κατάμεστο Β' Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας, και στη συνέχεια ταξίδεψε και βραβεύτηκε στη Νέα Υόρκη στο United Solo Festival, έρχεται στην Αθήνα πριν ταξιδέψει τον Ιούνιο στην Αλβανία καλεσμένη στο Albamonofestival. «Πινόκιο» στο Bios (από 17/5) Μετά την «Αλίκη» (με την Ελένη Ζιώγα), ο σκηνοθέτης Γρηγόρης Χατζάκης με τους σταθερούς συνεργάτες του Χρήστο Καπενή και Δώρα Παρδάλη, επιστρέφει στο Bios, και στον πιο σκοτεινό κόσμο των παραμυθιών, όπου μέσα από μια σειρά συνεντεύξεων από ανθρώπους διαφορετικών ειδικοτήτων, οι ηθοποιοί αφηγούνται την ιστορία του Πινόκιο, σε μία διαφορετική, ντοκιουμαντερίστικη, ονειρική κι άναρχη ανάγνωση του έργου του Κάρλο Κολόντι. «Ένας εχθρός του λαού» στο Θέατρο Ρεκτιφιέ (από 9/5) Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί το έργο του Χένρικ Ίψεν, «Ένας εχθρός του λαού». Κεντρικός ήρωας είναι ένας γιατρός μίας μικρής, πρόσφατα αναπτυσσόμενης εξαιτίας των θεραπευτικών λουτρών της, πόλης, που ανακαλύπτει πως τα λουτρά είναι μολυσμένα. Η πολιτική ηγεσία όμως δεν θα σταθεί στο πλευρό του. Το πολιτικό έργο που αποτυπώνει τα ηθικά διλήμματα που αντιμετωπίζει μια κοινωνία και τα μέλη της ανεβαίνει με τη μορφή «δραματοποιημένου ντοκουμέντου μιας συνέλευσης, όπου όλο το παρασκήνιο και οι πολιτικοί και προσωπικοί χειρισμοί έρχονται σιγά-σιγά στην επιφάνεια».
more
Αθήνα
03
05
2024
Αναλυτικά το πρόγραμμα για τις ξεναγήσεις του Μαΐου: Πέμπτη 09 Μαΐου 2024 ΕΘΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΟΘΗΚΗ (ΑΛΣΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥ, ΓΟΥΔΗ) 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Μνημείο Πεσόντων στην Κύπρο (Λεωφ. Παναγ. Κανελλόπουλου) Ξεναγός: Χάρις Βελαχουτάκου (έως 25 άτομα) Σάββατο 11 Μαΐου 2024 ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΘΗΝΑ 17:00 | Σημείο Συνάντησης: Βιβλιοθήκη Αδριανού Ξεναγός: Κασσάνδρα Ποριώτη (έως 40 άτομα) Α΄ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδο κοιμητηρίου Ξεναγός: Χάρις Βελαχουτάκου (έως 40 άτομα) Κυριακή 12 Μαΐου 2024 ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος Μουσείου, Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) 12 Ξεναγός: Χάρις Βελαχουτάκου (έως 25 άτομα) ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ 10:00 | Σημείο συγκέντρωσης: Εκκλησία Αγίου Τρύφωνος Ξεναγός: Λαυρεντία Γιαννόλα (έως 50 άτομα) Δευτέρα 13 Μαΐου 2024 ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ 09:00 | Σημείο Συνάντησης: Έναρξη από το άγαλμα του Μακρυγιάννη στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου Ξεναγός: Αρετή Βασδάρη (έως 40 άτομα) Τρίτη 14 Μαΐου 2024 ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ 09:00 | Σημείο Συνάντησης: Έναρξη από το άγαλμα του Μακρυγιάννη στην οδό Διονυσίου Αρεοπαγίτου Ξεναγός: Αρετή Βασδάρη (έως 40 άτομα) ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 14:00 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος Μουσείου Ξεναγός: Θεώνη Κάμπρα (έως 30 άτομα) Πέμπτη 16 Μαΐου 2024 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ «ΜΕΛΙΝΑ» ΜΕ ΘΕΜΑ: Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙ 18:00 | Σημείο συγκέντρωσης: Είσοδος Ηρακλειδών 66α, Θησείο Ξεναγός: Άρτεμις Σκουμπουρδή (έως 140 άτομα) Σάββατο 18 Μαΐου 2024 ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 14:00 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος Μουσείου Ξεναγός: Θεώνη Κάμπρα (έως 30 άτομα) Κυριακή 19 Μαΐου 2024 ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος αρχαιολογικού χώρου Ξεναγός: Τζέμμα Οικονομοπούλου (έως 40 άτομα) Τρίτη 21 Μαΐου 2024 ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 14:00 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος Μουσείου Ξεναγός: Θεώνη Κάμπρα (έως 30 άτομα) Σάββατο 25 Μαΐου 2024 ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδος αρχαιολογικού χώρου Ξεναγός: Κασσάνδρα Ποριώτη (έως 40 άτομα) ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ 10:30 | Σημείο Συνάντησης: Είσοδο Κήπου από Λεωφ. Αμαλίας Ξεναγός: Γεωργία Τόγκα (έως 30 άτομα) Τρίτη 28 Μαΐου 2024 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ «ΜΕΛΙΝΑ» ΜΕ ΘΕΜΑ: Η ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΗ ΑΘΗΝΑ (2ο μέρος) 18:00 | Σημείο συγκέντρωσης: Είσοδος Ηρακλειδών 66α, Θησείο Ξεναγός: Άρτεμις Σκουμπουρδή (έως 140 άτομα) Οι δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται μόνο με κράτηση θέσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα opandaxenagiseis.gr Πληροφορίες και διευκρινήσεις στο kete@opanda.gr, καθώς και στο τηλέφωνο 210 7232603 & 604, Δευτέρα-Παρασκευή, 09:00-15:00. Μείνετε συντονισμένοι για το πρόγραμμα των επόμενων ξεναγήσεων! Το εισιτήριο εισόδου στα Μουσεία και στους Αρχαιολογικούς Χώρους επιβαρύνει τους συμμετέχοντες στην ξενάγηση.
more
Αθήνα
02
05
2024
Η επιτυχημένη συνδιοργάνωση του Υπουργείου Πολιτισμού, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Eurolife FFH, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του συνθέτη και καλλιτεχνικού κιευθυντή της ΕΛΣ Γιώργου Κουμεντάκη, έφερε χιλιάδες θεατές σε μουσεία, εκκλησίες, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους στο κέντρο της Αθήνας και στο ΚΠΙΣΝ. Το 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής, μέσα από ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, φώτισε έννοιες και συναισθήματα όπως η μετάνοια, η ευλάβεια, η λύτρωση, η εξιλέωση, η συγχώρεση, αλλά και η ανάσταση, με συνθέσεις, μεταξύ άλλων, των Ρεσπίγκι, Μότσαρτ, Μπαχ, Παιρτ, Χάυντν, Ραχμάνινοφ, Κούκου, Μητρόπουλου, Σκαλκώτα, Γκουμπαϊντουλίνα, Μπορμπουδάκη, Τσοντάκη, Μασνέ, Ροσσίνι, Πουλένκ, Σαρρίνο, Μάγερμπερ, Ονεγκέρ, Ντυφάυ, Καρρέρ, Μάρτινου, Ντεμπυσσύ, Βάινμπεργκ, Μπρίττεν, Παλεστρίνα, Λιστ, Ραμίρες, Σνίτκε, Καντσέλι, Τσαλαχούρη κ.ά. Το πρόγραμμα του φεστιβάλ περιλάμβανε ορθόδοξη και καθολική λειτουργική μουσική, μεσαιωνικούς και βυζαντινούς ύμνους, έργα από την παράδοση των Μεβλεβί δερβίσηδων, γρηγοριανά μέλη γραμμένα για τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, γαλλικό μπαρόκ, οθωμανική και λατινοαμερικάνικη θρησκευτική μουσική, καθώς και όπερα και σύγχρονη μουσική. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Γιώργος Κουμεντάκης σημειώνει: «Το 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής λειτούργησε ως αφορμή για να βγούμε στους δρόμους για χάρη της μεγάλης τέχνης της μουσικής. Με την αμέριστη στήριξη της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και με την ουσιαστική συμβολή της Eurolife FFH, το φεστιβάλ πρόσφερε στην πόλη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της μια μοναδική κατανυκτική εμπειρία μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα. Τα νέα έργα που γράφτηκαν ειδικά για το φεστιβάλ, η πρωτοτυπία των παρουσιάσεων, το υψηλότατο επίπεδο των καλλιτεχνών και η ενθουσιώδης υποδοχή του κοινού που κατέκλυσε τους χώρους των εκδηλώσεων είναι το εφόδιό μας για την επόμενη ακόμα μεγαλύτερη και ακόμα πιο δημιουργική διοργάνωση του Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής. Εξίσου σημαντικό για μας στην ΕΛΣ είναι ότι το Φεστιβάλ αποτελεί για εκατοντάδες μουσικούς μια ακόμα σημαντική πλατφόρμα δημιουργίας και επαφής με το μεγάλο κοινό». Στον Κήπο του Προεδρικού Μεγάρου πραγματοποιήθηκε την Κυριακή των Βαΐων η επίσημη έναρξη του Φεστιβάλ με το νέο έργο της Λένας Πλάτωνος «Η ουράνια πολιτεία» με τη συμμετοχή της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ και διακεκριμένων καλλιτεχνών, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Στον Καθολικό Καθεδρικό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτη ολοκληρώθηκε το Φεστιβάλ το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης, με τη συναυλία «Μακάριοι οι μαστοί οι ουκ εθήλασαν...», με τη συμμετοχή τεσσάρων μονωδών και οκταμελούς μουσικού συνόλου, υπό τη διεύθυνση του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου και με τη συγκλονιστική Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Στον ίδιο χώρο πραγματοποιήθηκε και το «In sæcula sæculorum», με τους μουσικούς Σπύρο Αρκούδη, Γεώργιο Κρίμπερη και Ειρήνη Αναστασίου. Στο Φετιχιέ Τζαμί πραγματοποιήθηκαν οι «Ιεροί διάλογοι» με τους μουσικούς Ταξιάρχη Γεωργούλη, Σοφία Ευκλείδου, Σωκράτη Σινόπουλο και Ντερυά Τουρκάν, καθώς και η συναυλία «Ο ανθός και η ευωδιά του» με τους Χάρη Λαμπράκη, Νίκο Παραουλάκη, Νίκο Σιδηροκαστρίτη και Νεκτάριο Σταματέλλο. Στο Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή πραγματοποιήθηκαν οι συναυλίες «Planh: Mεσαιωνικοί ύμνοι και θρήνοι Δύσης και Ανατολής» με τους Δημήτρη Κούντουρα & Ex Silentio, «Το ηλιοβασίλεμα» με τη Λένια Ζαφειροπούλου, τον Χρήστο Σακελλαρίδη και το Κουαρτέτο Αθηνών, «Από το Ω του Χρόνου στο Α της Αιωνιότητας» με τους Ενκέλα Κοκολάνη, Μιχαήλ Κολοκοτρώνη και Μυρτώ Ταλακούδη, το «Agli albori» με τη Μαρία Κατσούρα, τον Ηλία Σδούκο και την Πόπη Μαλαπάνη, και η «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» του Τόλγκα Τουζούν. Στο Μουσείο της Ακρόπολης έλαβαν χώρα οι συναυλίες «Συναξάρι» των Μάρθας Μαυροειδή και Παντελή Μπουκάλα, του γυναικείου φωνητικού συνόλου Equabili, καθώς και η «Misa criolla» με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ, τις CHÓRES και τον Γ. Διονυσίου, υπό τη διεύθυνση της Ειρήνης Πατσέα. Στην Α΄ Ελληνική Ευαγγελική Εκκλησία έλαβαν χώρα οι συναυλίες «Δια-λογισμοί επί των επτά τελευταίων Λόγων του Ιησού επάνω στον Σταυρό» με τους Φανή Βοβώνη και Χρήστο Θάνο, «Σημείο χωρίς επιστροφή» με το Όρος Ensemble και η συναυλία της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ. Στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ πραγματοποιήθηκαν οι συναυλίες «MOIROLÓI | A LAMENT FOR THE LIVING» με την CoGNiMUS Collektiv υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Ζιάβρα, η σουίτα δωματίου από την όπερα του Γιώργου Βασιλαντωνάκη «Πάπισσα Ιωάννα» σε λιμπρέτο Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και μουσική διεύθυνση Μιχάλη Παπαπέτρου και η «Νοσταλγία του Θεού» του Φίλιππου Τσαλαχούρη. Στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός πραγματοποιήθηκαν οι συναυλίες «Η τελευταία πράξη είναι πάντοτε αιματοβαμμένη, μα και πάντοτε θεσπέσια!» σε επιμέλεια Δημήτρη Γιάκα και το «Μικρό ρωσικό Πάσχα» σε επιμέλεια Νίκου Βασιλείου. Στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ ο Κωνσταντίνος Καρύδης και ο Νίκος Λαάρης ερμήνευσαν Ελληνικά έργα λατρευτικής μουσικής για σόλο πιάνο και δύο πιάνα. Στο Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, έδωσε συναυλία του ΜεĪZοΝ Ensemble υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο, πραγματοποιήθηκε συναυλία με το νέο έργο του Τάση Χριστογιαννόπουλου «Ο Θεός αγάπη εστί - 24 προσευχές του Ιωάννη του Χρυσοστόμου», συναυλία της Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Κωνσταντίνου, καθώς και το «Θρήνου ηχώ: Mία φωνητική εξερεύνηση» με τους Νίκη Λαδά και Αλεσσάντρο Φιορντελμόντο. Στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου παρουσιάστηκαν τα έργα «Το μάθημα του σκότους» του Αλέξανδρου Γκόνη και «Σταύρωση» της Λίνας Τόνια. Στο Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού παρουσιάστηκε το έργο των Χάρη Γκατζόφλια και Δημήτρη Δημητριάδη «Εξομολόγησις». Τη διαδρομή Διονυσίου Αρεοπαγίτου - Αποστόλου Παύλου έκανε ερμηνεύοντας ιταλικά πένθιμα εμβατήρια η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Χαλανδρίου, υπό τον Κώστα Ιωαννίδη, ενώ στον Μητροπολιτικό Καθεδρικό Ναό Αθηνών έδωσε συναυλία η Χορωδία Δωματίου Αθηνών, υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο.
more
Αθήνα
02
05
2024
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα, τα άτομα αυτά εισήλθαν στον χώρο χωρίς να εντοπιστούν από το προσωπικό ασφαλείας. Το υπουργείο ανακοίνωσε επίσης ότι έχει ξεκινήσει εσωτερική έρευνα για το περιστατικό. Ένα τουριστικό γραφείο από την Ινδία, το Ελληνο-Ινδικό Επιμελητήριο, οι φύλακες αρχαιοτήτων και το Υπουργείο Πολιτισμού μπλέκονται σε ένα σουρεαλιστικό παιχνίδι για την επίσκεψη ενός γκρουπ της Βομβάης στην Ακρόπολη το Σάββατο που πήρε μια απροσδόκητη τροπή όταν μερικά από τα μέλη του φόρεσαν αρχαιοελληνική ενδυμασία. Το περιστατικό προκάλεσε ερωτηματικά για τους ελέγχους στο μνημείο, αλλά και για την αισθητική. Για το περιστατικό έχει διαταχθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση από το Υπουργείο Πολιτισμού. Φαινόταν να συνδέεται με μια μεγάλη ομάδα Ινδών επιχειρηματιών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα παρακολουθώντας δύο εκδηλώσεις που συνδιοργάνωσαν το Ελληνο-Ινδικό Επιμελητήριο στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο και στη Ρωμαϊκή Αγορά. Ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Άγγελος Τσαβδάρης αναφέρθηκε σε περίπου 150 επιχειρηματίες της Βομβάης, τους οποίους το επιμελητήριο βοήθησε στο διαδικαστικό κομμάτι της διοργάνωσης των δύο εκδηλώσεων, με την έγκριση των συμβούλων του Υπουργείου Πολιτισμού. Για το περιστατικό στην Ακρόπολη, ο Τσαβδάρης δεν είχε καμία ενημέρωση και, όπως λέει, όταν ενημερώθηκε, μαζί με τους υπεύθυνους του site ζήτησε από τους «πρωταγωνιστές» να αποχωρήσουν, αφού δεν υπήρχε ειδική άδεια για μια τέτοια ενέργεια.  
more